تمرینهای خلاقیت
 
گرافیک و تصویرسازی

 تمیرینهای مغزی برای خلاقیت

1 - به یک عکس نگاه کنید . 100 یا حداقل 50 کلمه برای آن عکس پیدا کرده و یادداشت کنید . با این کلمات یک داستان بنویسید . هرچند بی معنی و سعی کنید از همه ی کلمات استفاده کنید .

2- روزانه حداقل نیم ساعت ، فقط به یک موضوع فکر کنید . اویل این کار بسیار سخت خواهد بود بنابراین در روزهای اول یک موضوع را در نظر گرفته و 5 دقیقه به آن فکر کنید سپس رفته رفته این زمان را افزایش دهید تا اینکه به نیم ساعت در روز برسید . در روزهای اول این کار فقط در جاهای خلوت و در سکوت امکان پذیر است ولی باید توانایی این را داشته باشید که بتوانید این کار را در جاهای شلوغ و پر سروصدا نیز انجام دهید .

3- یک نامه بنویسید یا 15 دقیقه جلوی آینه برای خود سخنرانی کنید بدون اینکه از کلمات <من> یا <مال من> استفاده کنید . سعی کنید آن را جذاب جلوه دهید که شنونده یا خواننده مشتاق شنیدن یا خواندن آن باشد . این تمرین باعث میشود از دنیای خود کمی فاصله بگیرید و از دریچه ی دیگری ببینید .

4- ایده ها را باهم مخلوط کنید . یک موضوع یا چیزی را به صورت اتفاقی انتخاب کنید و سپس آن را تجزیه و تحلیل کنید . به چه چیزی شبیه است؟ در چه چیز استفاده میشود؟ چگونه ساخته شده است؟ . پس از آن این سوالات را از خود بپرسید : چگونه میتوانم چیزی بسازم که مانند آن وسیله کار کند؟ وسیله ای که ساخته ام چگونه کار میکند؟

5- کاغذی بردارید و هخر سوالی که به ذهنتان می آید یادداشت کنید حتی اگر احمقانه به نظر بیاید . مثل سام شما چیست؟ چه کاره هستید؟ .... . هر سوالی که به ذهنتان خطور می کند بنویسید . حداقل 10 سوال را یادداشت کنید (هرچه بیشتر ، بهتر) . سپس این سوالات را جواب دهید با این تفاوت که جوابهاتان باید آهنگین باشد و ملودی داشته باشد . سعی کنید برای هر جواب ، یک ملودی متفاوت در نظر بگیرید .

6- ببینید چقدر میتوانید حرف بزنید بدون اینکه از کلمات اضافه مانند < و ، اما ، که ، ...> استفاده کنید .

7- سعی کنید اشخاص دور و برتان را با یک چیز بر اساس خصوصیاتشان یا قیافه مقایسه کنید . این افراد از نظر خصوصیت یا ظاهر در نظر شما شبیه چه چیز هستند؟ در ذهن خود محدودیت قرار ندهید . شاید با خود فکر کنید که کسی شبیه هویج یا میز یا چیزهای دیگر است . فقط در مورد انتخابتان اظمینان داشته باشید .

8- بازیهای فکری مانند بازی کلمات انجام دهید .

9 - یک شکل روی کاغذ بکشید . سپس سعی کنید یک نقاشی درون آن شکل بکشید که خطوط بیرونی نقاشی شما ، همان شکل اولیه باشد .

10- به فردی بگویید که یک نقاشی برایتان بکشد و بدون مفهوم و یک چیز کاملا مزخرف . سپس لیستی برای خود بنویسید که این نقاشی شبیه چه چیزهایی است .


این راهها تنها بخشی از راههایی است که متخصصان پیشنهاد می کنند و شاید بعضی از آنها مسخره و احمقانه به نظر بیاید ولی با انجام اینها کارایی مغز خود را به طرز چشم گیری افزایش میدهید . 


نظرات شما عزیزان:

...
ساعت15:20---20 بهمن 1391
واااااااای کی میره این همه راهو..

محمد
ساعت13:39---12 فروردين 1391
پسر این مطلب خیلی باحال بود دوست دارم خیلی زیادپاسخ: ممنون محمد جان . ایشالا با نظراتت این وبلاگ رو بهتر کنیم

Mehdi
ساعت20:38---6 فروردين 1391
پاسخ: ممنون مهدی جون . تو واقعا لطف داری . ازت ممنونم که بیننده ی ثابت وبلاگ هستی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 11:27
محمد معماری

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گرافیک و تصویرسازی و آدرس 3d-graphic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 407
بازدید کل : 68866
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1